Vardagsnära samtal

Jeanette Höglund – Tunnelbane-Nettan.

Nu bjuder Högbergskyrkans församling åter igen in till Vardagsnära samtal med intressant innehåll.

Första gästen, den 7 mars, blir Jeanette Höglund, Tunnelbane-Nettan, en välkänd profil ifrån realityshowen Tunnelbanan.  Jeanette Höglund har jobbat som ordningsvakt i Stockholms lokaltrafik och blev känd för svenska folket genom TV-programmet.
Hon är också grundaren till den ideella föreningen Vid din sida vars målsättning är att inga äldre i Sverige ska behöva leva i hemlöshet.

Vid din sida är ett soppkök i Stockholm och numera också en fritidsgård i Kärrtorp.
Öppet ett par dagar i veckan för att stödja de äldre hemlösa med mat, rena och hela kläder för årstiden, hygienartiklar och andra nödvändigheter för ett drägligare liv.

Jeanette Höglund har också kommit ut med boken ”Mer än bara Tunnelbane-Nettan” som berättar om hennes egen historia och engagemang för de äldre. Hon har varit nominerad till Svenska Hjältar och utnämnts till Årets Stockholmare.

Välkommen att lyssna till Jeanettes egen berättelse i Högbergskyrkan tisdag 7 mars kl. 18.30.
Bjud gärna med din vän till en angelägen vardagskväll!
Inget inträde men en frivillig gåva tas upp.