Konsert med Höglôtt’n

Observera

Denna text publicerades första gången den 16 september, 2018. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Konsert med Höglôtt’n – kör från Leksand

Höglôtt’n är en blandad kör från Leksand. De startade hösten 2017 och har cirka 60 medlemmar, bl.a. ”vår egen” Lovisa Källgren.
Repertoaren är blandad. Med andra ord sjunger de allt som de tycker är roligt.
Höglôtt’n betyder ”Högsta lotten uppe på berget”.  Stället där körledaren, Stina-Kari Axelsson, bor kallas för Höglôtt’n.
Det är högsta punkten i Östanmor, en liten by utanför Leksand.
Körens medlemmar säger också att Högsta lotten är att få sjunga i kör, så med andra ord, dubbel vinst!

Höglôtt’n kommer till Högbergskyrkan i Ludvika söndagen 25 nov. kl. 17.00 och bjuder på en musikalisk upplevelse i väntan på Advent.
Ett fint tillfälle att bjuda med vänner, grannar, och den som kanske inte är så ”kyrkvan” till vår kyrka.

Välkomna!